BannerFans.com

Friday 5 April 2013

Sang penikam

Terbang bersama angin
Kemudian basah bersama hujan
Tiap hari aku kering dihangat mentari
Tiap hari aku hilang bersama kelam

Padu
Terlalu laju angin menghantar aku
Biar tak jauh tapi aku melulu
Arah yang satu
Tak berubah halatuju
Yang angin mungkin tak berapa tahu
Yang angin mungkin sama saja melulu

Rindu
Pada yang terbuka atau yang rahsia
Mahu keluar nanti basah
Mahu didalam nanti bosan
Bila diluar pasti cedera
Bila didalam nanti aku hiba
Sama saja arah tujuan
Sama saja yang aku sasarkan
Jadi bagaimana ?
Sama saja diluar atau didalam
Tetap ada suasananya
Mana yang aku lebih rela
Mana yang tak lebih terluka

Walau aku tajam
Walau akulah yang seharus menikam
Walau yang cedera selalunya cuma diam
Tetap aku kurang faham
Kenapa masih merindu
Pada yang gerun kepada aku
Kenapa semua setuju
Memilik dia sebagai pasanganku

Sebenarnya mungkin aku yang menganeh rasa
Sebenarnya mungkin bagi dia itu perkara biasa
Memang dilahir untuk ditikam saja
Memang dilahir untuk menjadi terluka

Bingung amat menjadi busar
Lebih kasihan pada dat sasar
Tapi kan apa boleh dibuat
Sudah nasib jodohku papan dat

No comments: