BannerFans.com

Monday 16 September 2013

Sampai bila

Aku bukan manusia yang suka putus asa
Tapi kan hidup ada kala ke bawah juga

Aku bukan sang maharupa
Ada bakat pun macam tak berharga
Hidup aku bukan yang biasa biasa
Tapi jauh lebih bawah dari hidup rakan sebaya
Enak rasanya hidup serba bertuah mereka
Tak rasa payah, rasa bangga lagi ada
Aku cemburu, tiap hari mesti nak leleh air mata

Aku juga manusia biasa
Ada rasa, ada kala kecewa juga
Kadang kadang aku fikir benarkah ini dunia
Kenapa rasa macam dah ada dalam neraka
Aku sendiri
Bila ada yang bimbing semua dah lari pergi
Semua dah tak nampak muka bila lepas hari graduasi
Aku tinggal sendiri
Ahli baiti tak ada yang mampu bimbing nurani
Aku nak rasa ke syurga
Aku nak rasa walau sehari yang aku ni bukan perempuan tak berguna
Aku ada jiwa yang kelana
Bila orang hulur tangan, aku belajar cuba menggapainya
Tapi sampai bila
Sampai bila baru boleh aku hulur tangan aku pula


No comments: