BannerFans.com

Thursday 3 January 2013

Sampai bila bila

Saya jatuh hati pada lukisan yang cantik
Yang ada ukiran yang saya suka
Ada warna kegemaran saya
Dia nampak sempurna
Saya pun ambik, saya simpan
Tapi saya tak reti jaga
Saya tak tau nak raikan dia macam mana
Saya gantung dekat tempat saya selalu pandang
Sebab dia buat saya tenang bila pandang
Tapi saya gantung terlalu tinggi
Kadang kadang habuk buat dia berdebu
Mungkin dia pun tak suka keadaan tu
Tapi sebab terlalu tinggi saya tak dapat nak bersihkan selalu
Sebab tak sampai..saya bukan tinggi lampai
Bukan lukisan je..semua benda pun sama
Saya suka, saya nak, bila ada, saya pulak tak tau macam mana nak jaga
Bila terlalu sayang, kadang kadang calar sikit dah rasa terkilan
Tapi kan cuma terkilan
Sayang tetap sayang
Sampai nanti habis calar balar dari depan sampai belakang, atas sampai bawah
Pun saya simpan sebab sangat sayang
Walaupun tak reti jaga..tapi saya yang pilih untuk jaga dia
Jadi saya akan jaga sampai bila bila
Macam tu juga dengan rasa yang dalam hati saya
=)
Hari yang ceria --> biar sampai bila bila

No comments: