BannerFans.com

Sunday 23 September 2012

Namanya apa

Aku tak tau namanya apa..
Setelah diterbang angin..jasadku sesat entah dimana
Ditunggu sang suara..lalu kukesana bertemu tah siapa

Aku juga tak tau namanya apa..
Cendera kalbu atau pembiaya jiwa
Datang datang memangilku manja
Apa dia buta apa dia kabur warna
Aku kan bukan manja..

Akukah yang umpama bunga
Yang mekar ditaman taman bunga
Yang dihiasi hiasan hiasan bunga
Yang harum baunya

Aku masih tak tau namanya apa..
Setelah berakar berbunga
Lalu aku dikatanya sahabat bidadari dunia
Dalam bulan rahsia kumenyembunyikan rasa
Sebelum puisiku bertemu puisi tulisannya
Yang mengirim bintang cinta
Buat menyemi rasa bahagia
Dalam lubuk paling dalam didasar jiwa

Namanya apa.......
Sesampai terkirim warkah cinta berbau syurga

Sisudikah dia
Sang hutankah dia
Sampaikan hati terbuka
Dan malam terasa terlalu bercahaya

Namanya apa...
Ada apa dengan dia...
Kenapa kudigelar guru cinta...
Apakah dia gerangan pujangga jiwa ?

Tak mungkin bidadari layak jadi guru cinta
Kalau perasaannya tak mampu dibaca sang pujangga diseberang sana


No comments: