BannerFans.com

Friday 28 September 2012

Wahai Bintang

Langit selalu mengejar aku
Walau yang berlari cuma angan anganku
Walau yang dia kejar semakin lelah menjatuh
Wahai angan...terbanglah lebih jauh..
Biar langit menganggapku angkuh

Tak pernah kususuli yang belum terada
Cuma yang aku ingin rasa
Cuma yang siap tersedia didepan mata
Aku cuma mahu menikmati semua yang pernah tercipta
Agar aku tahu...aku manusia

Langkahku semakin menemui jalan mati
Tapi bayanganku tak pernah mahu berhenti
Tiap yang terdorong kekanan mahupun kekiri
Maafkan aku...itu bukan dari hati
Itu mungkin ilham dari Ilahi

Dan bila tersisa segala rasa cinta
Hanya sisa yang benar benar cuma sisa
Akupun tak pernah angankan kenyataannya
Anggaplah sisa itu memang aku punya
Yang cuma sudi diterima oleh sang empunyanya

Wahai bintang yang di atas syurga
Dan seluruh alam yang ada di sana
Dan seluruh warna
Dan kasih yang setia
Dan cahaya nyata
Pinjamkanlah aku gemerlap yang menggembira
Buat sementara

No comments: