BannerFans.com

Wednesday 13 February 2013

Dulu

Mungkin tak apa apa
Masa yang pergi begitu keadaannya
Aku yang dulu memang tak semenggah kau sangka
Jadi bagiku mungkin tak apa apa
Jadi sudahnya aku lupakan saja
Tanpa kesalkan apa apa
Tanpa undur undurkan cerita
Begini saja
Aku memang manusia tak sempurna
Segala watak kumainkan bersahaja
Tak pernah serius dalam bahasa
Tak mampu taklukkan mana mana jalan cerita
Maka kisahku beginilah jadinya
Tiada warna
Hambar saja
Tapi mungkin kau mempersepsikan sebaliknya
Segala yang dulu semua penting penting saja
Segala yang lalu mempengaruhi aku yang semasa
Mungkin tak apa apa
Mungkin ada betulnya
Aku yang dulu dewasakan cerita
Ya, aku akui begitu sebenarnya
Maka yang dulu sebenarnya tak apa apa
Cuma sebuah lonjakan paradigma
Membawa aku mengenal dewasa
Memahami lebih dari sebelumnya
Mengawasi gerakan yang terbukti berbahaya
Makin dewasa
Maka tak apa apa
Yang dulu cuma cerita bagaimana aku mendewasa
Jadi kalau yang dulu memang untuk kucerita
Mungkin dari dulu kita harus dah berjumpa

No comments: