BannerFans.com

Sunday 10 February 2013

Rindu, kasih, rasa & sabar

Hati ini rindu, lalu kuadukan pada yang menciptakan rindu
Aku merindukan kekasihku
Yang belum halal buatku

Duhai kasih
Bila dapatku berkasih
Berkasih bersama kekasih
Buat kasih rindu untuk kekasih

Rasa, telah lama aku memendam rasa
Buat kekasih yang jauh entah kemana

Sabar, telah lamaku bersabar
Menunggu kekasih yang ditakdir
Puasku besabar, hingga terkadang buat diriku hilang sabar

Rindu, kasih, rasa dan sabar
Bantulah aku
Menunggu kekasihku
Dan peliharaku
Untuk kekasihku
Telah sabar bertemu aku
Katanya jangan lelah menunggu
Nanti bila Allah restu
Kau dan aku pasti bersatu

Semalam pula rasa menyapa
Katanya jangan  manjakan jiwa
Sekarang alpa sangat bahaya
Takut leka mudaratkan kita

Kini kasih merayu rayu
Jangan hati cepat tertipu
Meski percaya akan jodohku
Mungkin si dia masih meragu
Maka harus waspada selalu
Takdir itu Allah yang urus
Di sini mungkin doakan di sana
Tapi di sana doakan siapa?
Jodoh itu tak kejar sesiapa
Jodoh itu mengikatkan jiwa

Terbit rindu di sanubariku
Memberi salam lalu berlalu
Mungkin begitu caranya bertamu
Saja menyapa mengacahkan syahdu

Wahai rasa yang rindukan kasih
Sungguh sabar ikhlasnya aneh
Sekejap hati merintih rintih
Berkat bersabar hatipun pulih

No comments: