BannerFans.com

Monday 27 May 2013

cinta laksana buayan

Cinta adakalanya laksana buayan
Seketika aku terlupa yang aku sebenarnya masih berhayalan
Bila cinta kausemai tanpa ragu
Semoga kau tahu ia kian mekar seiring waktu
Bermula hadir tak pernah cuba berlalu
Tetap mahu disitu..tetap ingin terus menunggu

Pernah dahulu kau kirim panduan
Ini jalannya untuk menempuh pernikahan
Pernah kau ragu dengan pelan yang kauberikan
Dan aku mengerti kita berdua terlalu keasyikan
Saat berjumpa kita hampir terlupakan Tuhan

Tegurlah aku, tegur biar aku tahu
Biar aku kembali akur dengan sekalian yang menyentap di sanubarimu
Mungkin apa yang kau tahu
Belum pernah terfikir oleh ruang akal mindaku

Wahai cinta
Semenjak kau hadir bersama segala sinar
Senyumku ternyata semakin melebar
Semoga cintamu selamanya akan mekar
Semoga ia tidak sekali mencuba untuk berakhir pudar

No comments: