BannerFans.com

Thursday 12 July 2012

Biasa biasa saja


Nama tak sama
Jantinapun tak serupa
Kisah hidup jauh berbeza
Puisi kitapun bukannya senada
Kau dan aku ternyata tak seia

Siapa aku usah jadi tanda tanya
Kuhanya perempuan biasa yang biasa biasa saja
Datang dari keluarga yang sederhana
Dari ibu bapaku Allah lahirkanku ke dunia
Dengan nama yang biasa biasa
Aku disini mencari arah cinta
Mengenal dunia..mengenal agama
Meski jauh dari pengertianku tentang keduanya
Aku cuba untuk mengakuri apa yang kuyakini seadanya
Aku cuma mahu menakluki seluas ilmu tentang DIA
Walaupun jalanku kurang jelas pada landasannya
Aku yakin kasih Allah ada dimana mana
Suatu saat aku pasti kan fahami segala galanya
Dengan izin Yang Maha Esa
Bersama yang lainnya
Di dunia
Sebelum aku ke alam sana

Kau pula tak perlu mencermini dirimu siapa
Tak penting untuk kaulihat dirimu seperti apa
Kerana kejadianmu memang jelas pada fitrahnya
Yang akan memperlihatkanmu adalah peribadimu dimata semua
Dan keceriaanmu akan datang dari jiwa yang bahagia
Jiwa yang memelihara cinta kepada Yang Maha Esa
Kau tak mampu melihatnya
Tapi kami mampu melihat peribadimu bagaimana
Jelas dimata semua
Kau mungkin tak dapat meneka
Tenang saja
Anggaplah saja
Dirimu pun biasa biasa saja
Haha
Dah lama tak buat puisi gila



~~eat well, live well, & study well~~

2 comments:

aidilmuslimin said...

amboi, puisi pun gila ye...

chalin_drosera said...

haha..ikut mood penulisya~