BannerFans.com

Thursday 12 July 2012

Kepada Sisudi


Andainya ada yang sudi
Pasti aku jadi rela memberi
Bergantung pada apa yang aku beri
Dan semestinya yang diberi adalah apa yang sisudi ingini

Kalau ia cuma puisi
Mungkin aku terus beri
Kerana puisi itu karya seni
Yang senang kuungkap keluar dari hati
Menulisnya lewat papan kekunci
Kemudian puisi siap untuk dikongsi
Kepada sisudi tadi

Kalau ianya ilham seni
Bukan aku yang layak memberi
Cuma yang ada diriku yang mencintai seni
Dan jelas seni bukan ilhamku sendiri
Ia hadir setelah aku menghayati
Tiap pesona keindahan ciptaan Ilahi

Kalau pula ianya hati
Usah berfikir berulang kali
Hatiku bukan aku yang kawal sendiri
Minta saja pada yang menjadikan hati
Semoga hati ini berjaya kaumiliki

Eh..puisi ini menjadi >_<V


~~eat well, live well, & study well~~

2 comments:

aidilmuslimin said...

hehe... semua saling menjadi.. berdoalah ye..=)

chalin_drosera said...

haha..amin.. =)